Свали курсовата работа

Описание

В днешно време, фирми се появяват и изчезват от пазарната сцена, буквално за дни. Фокусът на бизнеса се измества постепенно върху клиентите, които се превръщат в диктаторите на пазара. Всяка компания осъзнава, че за да оцелее, трябва да обгрижва непрекъснато своите клиенти, да ги глези, и да им дава все повече и повече причини да не ходят при конкуренцията. Разбира се, това не е никак лека задача, затова и все повече сериозни компании, лидери в своя бранш, разчитат на ИТ технологиите, за запазване на клиентите си и привличане на повече такива. Тук се появява и системата за управление на отношенията с клиентите или Customer Relationship Management (CRM).

 

         Днес има стотици фирми, предлагащи свое CRM решение, твърдящи, че тяхното е най-добро. Това, обаче, е твърде субективно. От около 40 години все още няма стандарт  за това, коя система е добра и коя не. С годините, големите производители, развиват своите системи – правят ги все по-гъвкави, все по-универсални и все по-привлекателни. За съжаление, обаче, няма правилен отговор. За всяка фирма, желаеща да интегрира CRM, е важно да оцени предлаганите системи поотделно, като ги съпоставя със своите изисквания и бизнес процеси, а не просто по слухове и марки.

 

            При изборът на правилното CRM решение трябва да се вземат под внимание много фактори. Спирайки се подробно на повечето от тях в курсовата работа, ще съпоставим петте лидера на пазара за производство на системи за управление на отношенията с клиентите. Целта е не да кажем кой е най-добрия, защото това е невъзможно, а да покажем на фирмите, колко сериозен е избора на CRM система и колко внимателно трябва да бъде направен той.

 

            Единствено комбинацията от критерии – Обща стойност на системата; Намиране на правилната за бизнеса система; Използваеми функционалности; Технически характеристики; Поддръжка и възможности  на системата – може да даде правилният отговор на въпроса „Коя CRM система да изберем за нашия бизнес?

            Преди всичко, обаче, е важно фирмата да си отговори на въпроса: „Готови ли сме наистина на интегрираме CRM?